Hoe ging onze verhuizing in zijn werk

Verhuizen doe je meestal maar een paar keer in je leven. Wij hebben het inmiddels al een paar keer gedaan en hoe vaker je het doet, hoe behendiger je erin wordt. Toch was het een hele organisatie. Of eigenlijk operatie, met to-do lijstjes, inpaklijsten en weekplanningen. Maar het is gelukt. Ook deze verhuizing is weer achter de rug. Hoe ging onze verhuizing in zijn werk?

Wij zijn sinds ons trouwen inmiddels 3 keer verhuisd, maar dit was de eerste keer dat we echt naar een andere plaats verhuisden. Dat brengt logistiek gezien een hoop meer uitdagingen met zich mee. Voorheen reden we op een avond even snel wat spullen naar het nieuwe huis, maar dat was er deze keer niet bij. Uiteraard hadden wij wel het voordeel dat wij al wel spullen in het nieuwe huis konden zetten, voor de daadwerkelijke overdracht. Omdat we het huis van familie overnamen en er genoeg ruimte was om er alvast spullen te stallen.

De daadwerkelijke verhuizing vond op 22 juli plaats. Daarvoor hadden we de kinderbedden al verhuisd en ook de enige boom uit de tuin die we mee wilden nemen hadden we toen gebracht. De 22e namen we alleen de kindermatrassen, ons bed, een schoenenkast, de geluidsinstallatie en een aantal binnen planten mee. De volgende dag, 23 juli, zou de overdracht al zijn en namen we als laatste nog alle kampeerspullen mee.

Opslag box

Voor alle spullen die niet direct mee konden verhuizen lieten we een box-to-go komen. Dat wil zeggen dat er een opslag box voor je deur wordt gezet. Dan krijg je 2 uur de tijd om deze te vullen. In ons geval bleef de chauffeur ook daadwerkelijk 2 uur zitten wachten. Daarna wordt de box voor je meegenomen en ergens in de opslag gezet. Vervolgens kun je zelf aangeven wanneer je de box weer terug geleverd wilt krijgen en dit kan dan dus op je nieuwe adres zijn. Ideaal dus! Kosten €285,-. Wel bizar om te merken dat al onze spullen in een box van 15 m3 pasten..

Op 23 juli zijn Manlief en ik nog een laatste keer terug geweest naar het oude huis, voor het ophalen van de kampeerspullen, het schoonmaken en de oplevering. Vanaf die dag waren we ‘huis loos’. Onze spullen stonden gedeeltelijk al in ons nieuwe huis, maar daar stonden ook nog de meubels van de ‘oude bewoners’. Het huis was op dat moment ook nog niet van ons. Om tijd te overbruggen tot wij daadwerkelijk in het nieuwe huis konden, hadden wij een plekje op de camping geboekt in een naburig dorp. Twee dagen na onze verhuizing vertrokken we dus voor 2 weken naar de camping.

Na een heerlijke vakantie met vrienden en tussendoor de overdracht van ons nieuwe huis, konden we na onze vakantie dan eindelijk in ons nieuwe huis trekken. We moesten toen alleen nog wachten tot onze spullen uit de opslag afgeleverd waren. Op 16 augustus was dat eindelijk het geval, toen werd de box gebracht. Vanaf die dag waren we dus officieel over. Al onze spullen waren eindelijk weer samen op 1 plek. En het uitpakken kon beginnen. Tot op de dag van vandaag zijn we daar nu nog mee bezig 😊.

Uitpakken

Voor de verhuizing was ik rigoureus te werk gegaan met betrekking tot het wegdoen van spullen en meubels. Wat er vervolgens in resulteerde dat we in het nieuwe huis eerst weer kasten moesten kopen om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte was om alles uit te kunnen pakken en een plekje te kunnen geven. Inmiddels zijn er 2 kledingkasten en 3 bureaus aangeschaft en zijn bijna alle dozen uitgepakt. Er rest alleen nog een hoopje spullen die voorheen achter de schuine kant lag, maar waar nu geen plek meer voor is. En nog een doos met badkamerspullen. Helaas laten de nieuwe badkamerkastjes nog even op zich wachten. Lang leve de lange levertijden.

Inmiddels zijn we dus een maand verder en beginnen alle spulletjes een vaste plek te krijgen. De voorraad kast en de kledingkasten zijn alweer een keer opnieuw ingericht, want de bedachte indeling was toch niet zo handig. Er verschuiven nog af en toe spulletjes naar een andere plek, maar al met al zijn we blij. We beginnen onze draai te vinden. We zijn nieuwe gewoontes gestart en zijn begonnen met inburgeren. De financiën & de administratie waren gedurende de verhuizing ook een rommeltje, maar inmiddels hebben we weer orde op zaken gesteld. Het startsein van ons leven in dit nieuwe dorp heeft geklonken en we zijn vertrokken..

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk de blogs per categorie
Hi!

Wat leuk dat je mijn blog leest!

Ben je benieuwd wie dit schrijft?
Bij ‘over mij’, kun je kennis met mij maken.

Graag leer ik jou als lezer ook kennen. Laat daarom gerust een berichtje achter, dat vind ik leuk!

Je kunt hieronder zoeken op onderwerp of kijken bij de tags om te zien of er over jouw onderwerp al iets is geschreven.

Ook kun je door je e-mailadres achter te laten, op de hoogte gehouden worden van nieuwe posts of dit blog volgen op Pinterest.

Hopelijk ‘zie’ ik je hier vaker!

Joelle

Volgen via Bloglovin’?
Follow
Volgen op Pinterest?
Archieven